Yllättävän usein kuulen ja olen kuullut lauseen, ettei meidän tarvitse markkinoida eikä mainostaa, kyllä se ostaja tietää missä olemme ja mitä meiltä saa. Toinen usein kuultu ajatus on, että hinnalla ei ole väliä,, kunhan se on halpa – asiakas ostaa aina halvimman. Jos näin olisi, meillä olisi vain yhtä tuotetta kaupoissa ja sillä olisi aina sama hinta – joka paikassa ja aina. Miksi sitten tehdään markkinointia ja mainontaa? Yksinkertainen vastaus on, jotta annettaisiin niille potentiaalisille asiakkaille lupa ostaa.
Ei meidän tarvitse mainostaa missään – kyllä kaikki tietää missä me olemme
Tämä on aivan väärä ajattelu. On harvoja aloja (Alkoa lukuunottamatta), jotka pärjäävät ilman mainostamista ja markkinointia. Ja ajatus, että käytetään markkinointiin vain ja ainoastaan omaa kanavaa kuten oma Facebook ja oma kotisivu, on kannibalismia. Ei siellä kotisivuilla kukaan käy ilman jo olemassa olevaa syytä, ja jostakin sen syyn tulee syntyä + siihen syyhyn pitää vielä tavalla tai toisella liittyä sinun firmasi. Toisekseen jos ajattelen, että se uusi oma hieno Facebook kanava tai YouTube kanava tuo onnellisuuden ja kassakoneet laulavat, ei sekään pidä paikkaansa. Jossain muualla sen potentiaalisen asiakkaan pitää saada sykäys tulla ja löytää sinne sinun kanavallesi.
Jos olet myyntisi tyytyväinen lopeta lukeminen
Jos mainontaa ja markkinointia ei olisi, me kaikki ajaisimme mustalla 1,1 litraisella hybrid autolla, jossa on viisi ovea ja tilaa koiralle.
Me teemme sinun yrityksesi tuotteesta ja palvelustasi sen minkä sinun kohderyhmäsi muistaa paremmin kuin kilpailijasi tuotteen ja tulee sinun luoksesi ensin – sitten kysymys onkin sinun omista myyntitaidoistasi.