Luettavaa

  • Digimarkkinointi paikallisen lehtimainonnan tukena
    Digitaalisen markkinoinnin avulla paikallinen lehtimainonta saa uutta potkua ja tehoa kampanjoihin. Yhdistämällä paikallisen lehtimainonnan digimarkkinointiin mainostajat voivat tavoittaa laajemman ja kohdennetumman yleisön, lisätä brändin tunnettuutta sekä parantaa kampanjoidensa tehokkuutta. Pelkästään Lohjalla Ykkös-Lohja tavoittaa noin 24 000 taloutta, mikä on hyvä peitto koko Lohjan kotitalouksista ja selkeästi suurempi kuin yksikään toinen alueellinen media. Miksi siis mainostaja …

    Lue lisää

  • Yritysmarkkinointi ja hakusanat
    Yritysten kannattaa ottaa huomioon hakusanat ja niiden käyttö markkinointistrategiassaan. Hakukoneiden avulla potentiaaliset asiakkaat voivat löytää yrityksen ja sen tarjoamat tuotteet ja palvelut, joten on tärkeää käyttää oikeita hakusanoja ja optimoida verkkosivut niiden mukaan. Tätä on digimarkkinointi. Avaisanat ja hakusanat Ennen hakusanojen valintaa yritysten tulisi tutkia, mitä avainsanoja potentiaaliset asiakkaat käyttävät etsiessään yrityksen tarjoamia tuotteita ja …

    Lue lisää

  • Tehokkaat vinkit YouTube-markkinointiin – Kasvata näkyvyyttäsi ja tavoita uusia asiakkaita
    YouTube on yksi maailman suosituimmista videopalveluista, joka tavoittaa miljardeja käyttäjiä ympäri maailmaa. YouTube on paitsi viihde- ja harrastuskanava, myös tehokas markkinointikanava, jolla voit tavoittaa uusia asiakkaita ja kasvattaa brändisi tunnettuutta. Tässä artikkelissa kerromme, miten voit hyödyntää YouTubea markkinoinnissa ja kasvattaa näkyvyyttäsi verkossa. Suunnittele videostrategia Ennen kuin aloitat videoiden tekemisen ja julkaisemisen YouTubeen, on tärkeää suunnitella …

    Lue lisää

  • Sosiaalisen median markkinointi on noussut tärkeäksi osaksi yritysten markkinointistrategiaa
    Sosiaalisen median käyttö on kasvanut räjähdysmäisesti viime vuosina, mikä on vaikuttanut monella tavalla ihmisten arkipäivään. Yritykset ovat myös huomanneet sosiaalisen median potentiaalin markkinointikanavana. Sosiaalisen median markkinointi on kasvanut merkittäväksi osaksi yritysten markkinointistrategiaa, ja sen vaikutus myynnin kasvulle on kiistaton. Mikä on sosiaalisen median markkinointi? Sosiaalisen median markkinointi tarkoittaa yrityksen tai brändin mainostamista erilaisilla sosiaalisen median …

    Lue lisää

  • Affiliate markkinointi osana omaa arkea
    Olet varmasti kuullut näistä erilaista mainosverkostoista, ja markkinointiverkostoista, joita kutsutaan affiliaateiksi, eli alihankkijoiksi – kyse on nykyaikaisesta provisiomyynnistä, missä yksityiset tai yritykset markkinoivat toisten yritysten tuotteita ja palveluita ja saavat onnistuessaan siitä maksun. Maksun voi saada provisiona myynnistä, tai jossain tapauksissa jos siitä, että saat ohjattua liikennettä yritykselle. Affiliate-markkinointi toimii siis niin yritysten yhtenä markkinointi-ja …

    Lue lisää

  • Natiiviartikkeli markkinointikeinona – mistä on kyse?
    Muutamia vuosia sitten mediassa, myös lehdissä, nähtiin paljon yritysartikkeleita. Niissä yleensä haastateltiin yrityksen henkilöitä ja kerrottiin tarkemmin, mitä yritys tarjoaa ja tekee – nämä olivat yleensä maksettuja artikkeleita, ns. PR-artikkeleita. Nykyään nekin ovat kehittyneet uudelle tasolle – puhutaan natiiviartikkeleista. Me avaamme hieman tässä miten käytännössä natiiviartikkelit toimivat ja minkä alan yritystoiminta voi hyötyä niistä. Ihmiset …

    Lue lisää

  • Yrityskehitys: kasvu ja liikevaihto
    Millä tavoin yritys voi kasvaa? Siihen on monta väylää, joista nopein on yritysostojen tie, mutta se vaatii yritykseltä isoa kassaa. Toinen pidempi tie lienee tuote- ja palvelukehitys, jonka kehityskulut voivat vaatia joissain tilanteissa isojakin investointeja – mutta on se valittu tie mikä tahansa, niin jokaisessa valitussa tavassa tarvitaan myös ostajia, eli asiakkaita, jotka sitten tuovat …

    Lue lisää

  • Suomalaisten pelaaminen ja sijoittaminen sekä EU-kansalaisuus
    Aika-ajoin Suomessa, kuten muissakin EU maissa nousee kansallismielisyys, joka pyrkii erottamaan kansakunnan EU:sta. Valitettavasti vain yhteiskunnat ovat kehittyneet viimeiset vuosikymmenet rakentuen EU-yhteiseen toimintaan, josta irrottautuminen ei olekaan niin helppoa. Yksikään nykyaikainen valtio ei tule toimeen yksinään, vaan jokainen valtio tarvitsee kansainvälistä kauppaa, ja sitä varten vähintään kohtuullisen voimakkaan valuutan. Siksi meillä on EU. Viime aikoina …

    Lue lisää

  • Päivitä omat EU-tilisi
    Wise – halvemmat, paremmat kansainväliset verkkokauppamaksut. Oletko miettinyt uutta vaihtoehtoa kansainvälisen toimintasi tehostamiseksi? Oletko miettinyt Wisea maksujen ja rahanliikuttamiseksi? Millainen Wise on verkkokauppayrityksille? Wise – halvemmat, paremmat, kansainväliset verkkokaupan maksut. 19x halvempi kuin PayPal. Wise Business on vaivaton maksupalveluntarjoaja myynnin keräämiseen. Yli 50 valuuttaa – ei kuukausimaksuja. Wise antaa sinulle enemmän tilitietoja kuin PayPal, Payoneer …

    Lue lisää

  • Viisas ratkaisu verkkokauppayrityksille
    Kansainväliset rahansiirrot Maksa tai lähetä laskuja yli 50 erivaluutassa yli 80 maassa. Paremmat valuuttakurssit, ei kuukausimaksuja, ja mikä parasta, ei piilotettuja kustannuksia, joten tiedät mitä saat joka kerta. Usean valuutan tili Vastaanota paikallista valuuttaa ilmaiseksi, mukaan lukien USD, CAD, GBP, EUR, SGD, AUD, NZD ja TRY. Toimii markkinapaikkojen ja maksualustojen kanssa (mukaan lukien Amazon, Stripe, …

    Lue lisää

  • Vuodesta 2021
    Tämä vuosi on ollut pitkälti vuoden 2020 jatkumoa. Jos viime vuonna liiketoimintojen edellytykset muuttuivat ja liiketoimintaympäristö koki isoja muutoksia, oli silloin tehtävä myös muutoksia omaan liiketoimintaan. Onneksi voimme nyt vuoden 2021 loppupuolella sanoa, että onneksi suurin osa vuonna 2020 tehdyistä muutoksista olivat oikean suuntaisia. Samalla kylläkin voidaan todeta, että suurimmat ja hienoimmat ideamme jäivät pitkälti …

    Lue lisää

  • Menetin asiakkaan eilen
    Olen ollut yrittäjänä yli 30 vuotta ja ER-tuki on ollut kuvioissa mukana viimeiset vuodet – itseasiassa kaikki viimeiset vuodet sitten ensimmäisen ja tällä hetkellä viimeisen konkurssin jälkeen. Teen töitä käytännössä joka arkipäivä ja osittain myös viikonloppuisin, varsinkin sunnuntaisin kun ajastan seuraavalla viikolle erilaisia sosiaalisen median päivityksiä useampaankin eri kanavaan – mutta vaikka kuinka ystävällinen ja …

    Lue lisää

  • Kivijalasta verkkokauppaan – asiakkaiden toiveet ja odotukset muuttuvat
    Tietotekninen kehitys on ollut valtavaa koko 2000-luvun. Toisaalta silloin 80-luvulla kun kotitietokoneet tulivat, eläteltiin jonkinlaisia toiveita, että niistä olisi apua myös liiketoiminnalle eri aloilla – mutta mitä oikeasti tulisi tapahtumaan, ei vielä silloin osattu edes kuvitella. Nykyään kaiken kokoisten liikkeiden ja palveluiden tulee löytyä digitaalisilta alustoilta. Alustoja vain on niin paljon, että nyt 2020-luvulla yritysten …

    Lue lisää

  • Markkinoinnin tukitoimista
    Koska viimeksi olet tarkistanut ja analysoinut oman yritystoimintasi markkinoinnin tilannetta? Toivottavasti olet kuitenkin suunnitellut tämän vuoden, ja ensi vuodellekin on edes jonkinlaiset suunnitelmat valmiina. Nimittäin toimivaan markkinointiin ja mainontaan on vain yksi tehokas lääke, ja se on etukäteissuunnittelu. Suunnittelu on ainoa keino, jonka avulla voidaan myös analysoida omaa onnistumista mittaamisen kautta. Markkinointi ja mainonta eivät …

    Lue lisää

  • Etätöitä kansainvälisesti
    Oletko koskaan tehnyt töitä kansainvälisesti siten, että asiakkaasi on kysynyt pankkiyhteyttäsi siten, että toivomuksena on ollut paikallinen pankki? Tämä ei todellakaan ole normaalia, mutta se on nykyään normaalia, että voimme tehdä töitä missä vain ja kenelle vain. Me voimme istua Espanjan aurinkorannalla tekemässä töitä norjalaiselle öljy-yhtiölle, tai istua Lapin mökissä tekemässä projektia belgialaiselle maahantuontiyritykselle. Työnkuva …

    Lue lisää

  • Lukemisen ystäville
    Lukeminen on kuulemma vähentynyt. Siitä huolimatta entistä enemmän luettavaa on tarjolla, ja suomalaisetkin kirjailijat tuottavat hyvällä syötöllä uutta luettavaa markkinoille. Uusi sivusto www.kirjahyllyssa.fi tuo näitä kirjoja ja niiden kirjoittajia kaikkien saataville. Sivusto sekä kertoo uutiset uusista ilmestyvistä kirjoista, kuin myös tiedottaa kirjallisuuteen liittyvistä tapahtumista siinä mittakaavassa kun sivustolla niistä kerrotaan. Kuukausittaiset kirjapalkinnot Jotta lukijatkin ja …

    Lue lisää

  • Ravintolamarkkinointia yli 30 vuoden kokemuksella
    ER-tuki ja Kari Oksanen ovat olleet mukana ravintola-ja viihdemaailmassa sieltä 80-luvun lopulta lähtien. Olemme tuottaneet ohjelmia, luoneet musiikkityylejä ravintolaan sekä tehneet paljon ravintolamainontaa, niin printissä kuin nykyään digissä. Historiasta löytyy myös drinkkilistat ja pienimuotoiset koulutuksetkin, jotka ovat kuitenkin jo mennyttä aikaa- nykyään teemme pääosin vain sisältöä eri kanaviin. Olemme myös yrittäneet joskus keskustella ravintoloitsijoiden kanssa …

    Lue lisää

  • Ostokäyttäytyminen on muuttunut viimeisen parin vuoden aikana
    Aktiivisimpia verkko-ostosten tekijöitä Suomessa ovat 35 – 44 vuotiaat henkilöt, mutta viimeisen parin vuoden aikana jokaisessa ikäluokassa on ollut havaittavissa netin käytön kasvua. Yhtenä vahvana vauhdittajana verkko-ostosten kasvuun on ollut koronapandemia, mutta taustalla on muitakin tekijöitä. Kivijalkakauppa ei käy läheskään niin vilkkaana kuin muutama vuosi sitten. Koronapandemia opetti monelle yrittäjälle, että kivijalkakaupan lisäksi on lähes …

    Lue lisää

  • PayPal ja Mastercard laajentavat suositun maksukortin saatavuutta Euroopassa – tulee myös Suomeen
    PayPal Business Debit Mastercard® palkitsee pienyritykset rajoittamattomalla cashback-palautuksella soveltuvasta kulutuksesta. Lisäksi se tarjoaa yritysten omistajille mahdollisuuden käyttää PayPal-varojaan nopeasti verkossa ja niissä myymälöissä, joissa Mastercard käy maksuvälineenä. 21.9.2021 // Helsinki / Suomi – PayPal (Nasdaq: PYPL) ja Mastercard (NYSE: MA) jatkavat suositun PayPal Business Debit Mastercardin globaalia laajentumista Suomeen. Maksukortin avulla pienyritykset pääsevät nopeasti käsiksi …

    Lue lisää

  • Immateriaalioikeuksista tarinaa
    ER-tuki on tuottanut sisältöä koko historiansa ajan eri mediakanaviin. Itseasiassa sisällöntuotanto sai alkunsa jo 1980-luvulla, ja on jatkunut siitä lähtien. Suurin osa tuottamastamme sisällöstä on tekstisisältöä, mutta mukaan mahtuu myös logosuunnittelua, kuvioita, kuvia, valokuvia ja videoita. Esimerkiksi ns. omat kuvat kansiossa on työkoneella lähes 50 000 valokuvaa, joista osa on julkaistu printtimedioissa ja osa netissä. …

    Lue lisää