Markkinointi- kohderyhmänä nuoret aikuiset 18-32 vuotiaat

Mikä on nuori aikuinen? Vastaus, että kaikki jotka ovat täyttäneet 18 vuotta ja siihen asti kuin on kysyjän ikä – suurinpiirtein. Nuori aikuinen on 2020-luvulla täysin diginatiivi mobiiliteknologian osaaja, jonka arjessa älypuhelin ja erilaiset sosiaalisen median kanavat ovat aivan erilailla kuvioissa mukana kuin esimerkiksi 70- luvulla tai aiemmin syntyneillä.

Miten sitten markkinoinnissa saadaan tähän kohderyhmään kontakti?

Yksi hyvä tapa lähestyä tätä ikäryhmää on pelaaminen. Pelaaminen on lisääntynyt tietotekniikan mukana viimeiset 40 vuotta ja nykyään yli 92 % suomalaisista pelaa jotain peliä vuosittain, ja iso osa tästä pelaamisesta tapahtuu digimaailmassa ilman aikaan tai paikkaan liittyviä rajoituksia. Miten sitten tähän kohderyhmään voidaan suunnata oma markkinointi, ja kenelle tämä sopii? Me olemme seuranneet jo useamman vuoden e-urheilun, digipelaamisen ja mobiilipelaamisen kehittymistä Suomessa ja muualla maailmalla. Muualta maailmasta tulevat impulssit kertovat, että yritykset lähtien aina eläke-ja vakuutusyhtiöistä pikaruokaketjuihn ja autoliikkeisiin ovat löytäneet omat tapansa tulla esille näissä kanavissa. Eikä kyse ole mistään korkeammasta matematiikasta tai monimutkaisista suunnitelmista, pikemminkin selkeät suunnitelmat ja teot toimivat parhaiten.

Seuraamalla mitä muualla maailmassa on jo tapahtunut, voidaan olettaa, että Suomessakin tämä kehitys jatkuu edelleen ja pelaajien määrä kasvaa. Samalla uudet kanavat kuten Twitch ja TikTok nousevat Twitterin tavoin tälle kohderyhmälle soveltuvaksi kanavaksi. Nämä kolme kanavaa toimivat jo 2021 paremmin kuin vanhemmat kanavat kuten YouTube tai Facebook.

Pelaamisen maailmassa on aivan uudenlaisia mahdollisuuksia, joita tuovat mukanaan paikalliset online peliturnaukset, erilaiset online tapahtumat ja ennenkaikkea pelejä striimaavat henkilöt ja kanavat, joilla pääsee esille niin logomainoksilla kuin esimerkiksi oman tuotteen testausvideona – jo se, että tuhannet katsojat näkevät striimaajaa juovan markkinoimaasi mehua saattaa nostaa myyntilukuja nousuun – yhdestä kerrasta. Toisaalta taas auton videokuvaus striimaajaa kanssa voi saada vanhan merkin nousemaan uuteen suosioon pelaajien piireissä.

Esimerkkejä ja vaihtoehtoisia tapoja on paljon, mutta kaikki pitää perustua suunnitelmallisuuteen ja me voimme toimia siinä teidän apunanne luomassa kokonaisvaltaista kampanjaa esitellen teidän tuotteitanne tai palveluitanne tälle kohderyhmälle. Kysy lisää, ota yhteyttä vaikka tämän sivuston eri kanavien kautta, ja katsotaan mitä saamme teille aikaiseksi.