Apua hakukonenäkyvyyteen

Kaikki eivät sitä mieti lainkaan. Toiset miettivät liikaakin. Me autamme yrityksiä siinä. Me autamme myös yrityksiä, jotka auttavat omia asiakasyrityksiään. Mistä oikeasti on kyse?

ER-tuki ja yhteiskumppanimme kuten Ykkös-Lohja tuottaa sisältöä, ja vielä tarkemmin: artikkeleita. Me tapaamme ihmisiä, luemme materiaaleja ja kirjoitamme näistä kaikista sitten artikkeleita. Osa artikkeleista on tilaustöitä, osa vain sattuu meidän omiin teemoihimme. Lisäksi teemme myös ajankohtaista sisältötuotantoa.

Suomalaiset tekevät huikeat 30 miljoonaa Google-hakua joka päivä. Onko sinulla yritys, miten se löytyy Googlessa? Jos haluat tietää, miten oma yrityksesi löytyy netissä ja miten sen löytyminen suhtautuu kilpailijoiden löydettävyyteen, pyydä meitä tekemään pika-analyysi. Se, että itse omalla työkoneellasi menet ja katsot miten yrityksesi sivut löytyvät, ei välttämättä anna todellista kuvaa – Google kun pyrkii auttamaan ja ohjaamaan hakujesi osumia – ne siis ovat jo ennalta filtteröityjä! Viimeiset vuodet yrittäjien sähköpostiin on aika-ajoin tullut tarjouksia yrityksiltä, jotka tekevät Google-optimointia – eli tehdään yritysten sivuista paremmin hakukoneilla löydettäviksi. Me emme suoranaisesti tarjota tätä enää, vaikka kylläkin teemme sitä jonkinverran. Hakukoneoptimointiin kannattaa panostaa. Noin 95% asiakkaista klikkaa luonnollisia eli ilmaisia hakutuloksia ja vain 5% maksettuja mainoksia (SmartInsights). Mikäli sivustosi ei löydy ensimmäiseltä hakutulossivulta, on erittäin todennäköistä, että yrityksesi ei pysty hyödyntämään maksutonta hakukonenäkyvyyttä parhaalla mahdollisella tavalla. Tällöin hakukoneoptimoinnilla on mahdollista parantaa sivustosi löydettävyyttä ja tuoda lisää asiakkaita yrityksellesi sivustolle.

Me teemme jotain aivan muuta

Monien yritysten sivustot on toteutettu vain parilla kolmella alasivulla, jolloin sivuston sisällön määrä jää väistämättä kovin vähäiseksi. Tämä puolestaan johtaa tilanteeseen, jossa hakukoneet eivät osaa yhdistää sivustolla olevaa tietoa yrityksen toimialaan, tai eivät pidä kyseisen yrityksen sivua hyvänä tiedon lähteenä – eivätkä näin ollen nosta sivustoa hakutulosten kärkeen. Tämän tekstin on kirjoittanut yksi hakukonepalveluita tarjoava suomalainen toimija Netello.

Digimarkkinointi puhuu ja kirjoittaa siitä mitä me teemme:

Korvaamaton vaikutus on sillä, kuinka paljon ja minkä tyylisiä linkkejä sivustollesi ja sivustoltasi luodaan. Linkit vaikuttavat maineeseesi, ja menestyksesi Googlen hauissa riippuu siitä, ketkä linkittävät sivustollesi ja millä tavoin. Lisäksi linkit olennaisilta sivustoilta omillesi antavat sivustollesi painoarvoa ja lisäävät niin uskottavuuttasi kuin näkyvyyttäsikin alaasi koskevissa hauissa.

Me tuotamme sisältöä erilaisille teemasivustoille, joilla sisältö on pitkälti uutis- ja ajankohtaista artikkelisisältöä. Varsinaisia mainoksia on vähemmässä määrin. Näille sivuille on mahdollista tehdä yrityksestä oma sisältöartikkeli, josta löytyy linkit yritykseen. Sisältö- ja teemasivustoja on erilaisista aihepiireistä kuten hyvinvointi, autot, liikenne, viihde, harrastukset, liikunta/urheilu, matkailu, Kuninkaantie, rakentaminen ja remontointi sekä saneerauspalvelut, yleiset yritysuutiset, politiikka jne. Hyvä esimerkki tällaisesta teemasivustosta on autoiluun ja liikenteeseen ja niihin liittyviin ajankohtaisaiheisiin nojautuva www.autotjaliikenne.fi

Yhteistyöllä

Tästä artikkelituotannostamme, sekä sivustoista olemme kertoneet tällä viikolla muutamalle suomalaiselle hakukoneoptimointia tuottavalle yritykselle, ja näiden kanssa tarjoamme heidän asiakkailleen näkyvyyttä sivustojemme kautta ja sitä kautta tuota Google arvostuksen nousua.