Olen jo useammassa nettipalaverissa kertonut henkilökohtaisesti asiakkailleni pari yksinkertaista vinkkiä kotisivujen parempaan Google-näkyvyyteen, ja koska tämän tiedon löytäisi jokainen pienellä hakemisella, laitan sen omin sanoin myös tänne:
- Pyri nimeämään sivusi asianmukaisesti
Jos siis tarjoat vaikka maalarinpalveluita, älä nimeä sivuasi ”palvelut” vaan esimerkiksi ”maalarinpalveluita Espoo Kirkkonummi”
2. Luo tekstille rakenne
Kun kirjoitat palvelustasi tai omasta yrityksestäsi sivulle, käytä Googlen suosimaa rakennetta eli käytä yksi iso otsikko (H1), ja ainakin pari väliotsikkoa tekstissäsi (H2 tai H3).
3. Unohda äidinkielen tunnit
Tautofonia eli tärkeiden sanojen kertaaminen on hyväksi. Käytä sinun yritystäsi tai palveluitasi kuvaavia sanoja sekä otsikoissa että tekstin alussa.
4. Älä liika linkitä
Yritä sisällyttää maksimissaan yksi linkki per tekstikappale.
5. Nimeä kuvat sen mukaan mitä niissä on
Älä laita kotisivuillesi kuvia, joiden nimi on IMG234_123.jpg vaan nimeä se sen mukaan, mitä kuva kertoo, esimerkiksi yllä oleva käsi voisi olla ”auttava käsi”.
Jos kaipaat tässä tai muussa asiassa omien kotisivujesi kanssa apua, laita meille viestiä – me autamme. Tarvittaessa teemme myös Facebook, Instagram sekä Google mainontaa.
[contact-form-7 id=”726″ title=”Yhteydenotto”]