Näillä kasinomarkkinoinnin keinoilla sitoutat asiakkaita tehokkaammin

Uhkapelialalla asiakkaista on kova kilpailu: nettikasinot pyrkivät kukin keinoillaan sitouttamaan asiakkaansa. Sitouttaminen tarkoittaa käytännössä samaa kuin asiakasuskollisuus. Pelisivustot yrittävät pitää asiakkaansa aktiivisina ja uskollisina eri keinojen avulla. Syy siihen on yksinkertainen: mitä pidempi asiakassuhde, sitä enemmän nettikasino siitä hyötyy. Listasimme tässä artikkelissa hyviä keinoja asiakkaiden sitouttamiseen kasinoalalla.

Pidä asiakkaiden kiinnostus yllä

Säännöllisyys on kaiken A ja O kasinomarkkinoinnissa. Kun järjestät tarjouksia, kampanjoita tai muunlaista viestintää tasaisin väliajoin, asiakkaidesi kiinnostus pysyy yllä ja brändiuskollisuus vahvistuu. Aktiiviset kasinopelaajat saavat viestejä ja tarjouksia jopa kymmeniltä eri sivustoilta – siinä mylläkässä epäaktiiviset toimijat unohtuvat helposti. Markkinointiviestien ei tarvitse aina sisältää bonuksia tai tarjouksia, vaan voit viestiä muistakin asiakkaitasi kiinnostavista asioista: uutuuspeleistä, jackpoteista, sivun uudistuksista ja niin edelleen.

Tarjoa reiluja bonuksia

Tärkeä keino asiakkaiden sitouttamisessa ovat reilut bonukset ja muut tarjoukset. Kuten missä tahansa liiketoiminnassa, asiakkaat haluavat reilua kohtelua. Jos mainostat mahtavaa bonusta, mutta jätät mainitsematta valtavan kierrätysvaatimuksen, jonka asiakas tajuaa vasta lunastettuaan bonuksen, luottamusta ei synny. Tärkeä tekijä asiakkaiden sitouttamisessa on luotettavuus ja uskottavuus: tarjoat asiakkaille sen, mitä lupaat. Jos pelaajat kokevat tulleensa höynäytetyiksi, sata muuta kilpailijaa on vain parin klikkauksen päässä.

Tarjoa asiakkaillesi siis sellaisia bonuksia, joiden takana voit seisoa. On tietenkin luonnollista tehdä tarjouksista mahdollisimman myyvän kuuloisia, mutta totuuden ei pidä olla liian kaukana saadusta mielikuvasta. Jos pelaajille jää kitkerä ja pettynyt maku suuhun, he tuskin jäävät uskollisiksi asiakkaiksi. Seikka on erityisen tärkeä, kun kyseessä ovat uudet nettikasinot – ensivaikutelma on tunnetusti erityisen merkittävä.

Älä piilota monimutkaisia sääntöjä pieneen printtiin

Kuten mainitsimme edellisessä kohdassa, reilu ja läpinäkyvä toiminta on asiakkaiden sitouttamisen ytimessä nettikasinoiden maailmassa. Kyseiset seikat nousevat esille vahvasti, koska kasinoalalla kilpailua on valtavasti ja suurin osa toimijoista tarjoaa pääpiirteittäin samanlaisia etuja. Jos asiakkaat eivät pidä yrityksesi toiminnasta, he löytävät vastaavia etuja ja reilumpaa kohtelua todennäköisesti erittäin helposti.

Pyri siis toimimaan mahdollisimman vastuullisesti ja avoimesti. Asiakkaat ärsyyntyvät pieneen printtiin piilotetuista ylimääräisistä säännöistä ja monimutkaisista ehdoista. Jos et pysty toimimaan ilman niitä, on syytä harkita, onko vika itse nettikasinossasi. Avoimia toimijoita on nykyään niin paljon, että mädät omenat jäävät auttamatta jalkoihin ja sana leviää pelaajien keskuudessa nopeasti.

Tutki, mitä asiakkaasi haluavat

Nettikasinoilla lähes mikä tahansa on mahdollista: erilaisia tarjouksia, arvontoja ja kampanjoita voi

järjestää lähes loputtomiin. Olennainen seikka onkin selvittää, mitä asiakkaasi todella haluavat. Osviittaa siihen voit löytää erilaisen datan ja työkalujen avulla, mutta myös asiakaskysely voi osoittautua todella hyödylliseksi. Mitä paremmin pystyt miellyttämään asiakkaidesi toiveita, sitä sitoutuneempia heistä tulee.

Suurin osa nettikasinoista huolehtii ja pyrkii kyllä vastaamaan loyalty-ohjelmien pelaajien mieltymyksiin, mutta samaa voi toteuttaa suuremmassa mittakaavassa muillekin asiakkaille. Selvitä, minkälaisista kilpailuista he pitävät eniten. Minkälaiset palkinnot kiinnostavat heitä eniten? Mitkä ovat heidän suosikkiartistinsa tai -urheilutapahtumansa?

Panosta asiakaspalvelun laatuun

Asiakaspalvelua ei usein arvosteta tarpeeksi, kun puhutaan asiakkaiden sitouttamisesta. Nettikasinon asiakaspalvelu on kuitenkin avainasemassa siinä. Asiakaspalvelijat ovat tärkein ja usein ainoa kontakti pelaajille, kun he kohtaavat ongelmia tai heillä ilmenee kysyttävää. Jos apua ei saa tarpeeksi nopeasti ja mieluiten omalla äidinkielellä, pelaajien sitouttaminen on haastavaa. Hyvin koulutettu ja asiantunteva asiakaspalvelu on monella nettikasinolla tärkeä osa menestystä. Kun pelaajat kokevat, että heistä välitetään ja he saavat omistautunutta palvelua, he sitoutuvat nettikasinon pitkäaikaisiksi asiakkaiksi paljon todennäköisemmin.